איפה עושים טיפול קוגניטיבי התנהגותי

בוודאי שמעתם על טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), טיפול פסיכותרפי מבוסס ראיות המתמקד בשינוי מחשבות והתנהגויות שליליות.

זו גישה מאוד מונחת-תרגול המאפשרת למטפלים התנהגותיים קוגניטיביים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המטופלים בכדי לשפר את דפוסי ההתנהגות והחשיבה שלהם באמצעות טיפול קוגניטיבי והתנהגותי

זה נקרא טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) והוא אינו חדש לחלוטין, שכן הוא קיים בצורה זו או אחרת מאז לפחות שנות השישים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או orCBT, מאמץ צורת טיפול מבוססת מוח, המשלבת טכניקות התנהגותיות כגון הטלת מחשבות והתנהגויות בריאות. הטיפול נקרא גם "טיפול התנהגותי קוגניטיבי" או "CBT" מכיוון שהוא משתמש גם בטכניקה התנהגותית.

בטיפול קוגניטיבי התנהגותי

המטפל והמטופל דנים בטכניקות שונות ומפתחים מטרות ופרקטיקות שניתן להשתמש בהן להשלמת CBT. במפגשים הבאים יתמקדו המטפלים הקוגניטיביים בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות תוך שימוש בטכניקות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. אם אתה מחפש טיפול קוגניטיבי התנהגותי, שקול איזה סוג תמיכה אתה מחפש, כולל אם ברצונך לבצע את פגישות ה- CBT שלך באופן אישי או מקוון, והתייעץ עם מטפל כדי לדון ביעדי הטיפול שלך. אם יש לך או הייתה לך הפרעה נפשית, עיין ברשימת אפשרויות הטיפול ההתנהגותי הקוגניטיבי העומדות לרשותך. ישנם מטפלים הממליצים על סוגים שונים של טיפול התנהגותי קוגניטיבי במחלות שונות, בהתאם לקשיים ולנסיבות הספציפיות שלך. צרו איתנו קשר אם אתם או מישהו שאתם מכירים, מאמינים או מכירים ירוויחו מטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

אתה יכול גם לעשות טיפול התנהגותי קוגניטיבי עם אנשים אחרים בקהילה שלך או עם אנשים שיש להם או שיש להם בעיות דומות, כמו בני משפחה או חברים.

תוכלו ללמוד על טיפול התנהגותי קוגניטיבי על ידי ביקור בהתאחדות הלאומית של מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים

שיש בו ספרייה של מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים מוסמכים. ניתן ללמוד כיצד להשתמש בטכניקות CBT כמטפל ממקורות כגון המרכז לטיפול קוגניטיבי התנהגותי. אם אתה מטפל המחפש דרך להנחות את הלקוח שלך דרך הטיפול או דרך הידיים – לאנשים שאוהבים ללמוד בכך, ישנם דפי עבודה רבים של טיפול קוגניטיבי התנהגותי שיכולים לעזור לך. מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים דורשים הכשרה מיוחדת בטיפול קוגניטיבי התנהגותי על מנת שיוכלו להגיש בקשה להסמכה. לפני שתוכל להגיש מועמדות לתכנית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, תזדקק לניסיון של טיפול קוגניטיבי בפיקוח ברוב המכונים. אם אתם פונים לקורס בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, רוב המוסדות ידרשו מכם להיות טיפול קוגניטיבי וזמן בפיקוח, ורובם יידרשו רק אם היו לכם לפחות שנתיים של טיפול בפיקוח.

המטרה הסופית של טיפול קוגניטיבי התנהגותי

היא ליישם את השיעורים שנלמדו במהלך מפגשי CBT על חיי היומיום והיבטים אחרים של חיי היומיום. אבל בשלב מסוים, אתה צריך להיות בטוח להתמקד מחדש בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). כל מי שמשתתף בטיפול התנהגותי קוגניטיבי חייב להיות בעל יכולת להפיק תועלת מטכניקות העיבוד הקוגניטיביות המשופרות שהוצגו במהלך תהליך הטיפול ב- CBT. טיפולים התנהגותיים קוגניטיביים כגון CB T שמים דגש רב יותר על מעקב אחר תסמיני הבעיה כך שהלקוח והמטפל יחליטו לאיזו בעיות הם רוצים לטפל ויש להם מושג מה עשוי להנציח את הבעיות. תוכנית ה- MA באוניברסיטה האמריקאית מציעה מספר קורסים המכסים מגוון רחב של נושאים, כולל טיפול התנהגותי קוגניטיבי, פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולוגיה התנהגותית.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוכח כיעיל לטיפול בהפרעות נפשיות

ומחקר הראה שהוא יכול לעזור מאוד בטיפול בחרדות ודיכאון. כמטפל ראיתי שוב ושוב שטיפול התנהגותי קוגניטיבי יכול להיות יעיל מאוד לטיפול הן בבעיות התנהגות והן במחלות נפש.

ישנן מספר גישות לטיפול קוגניטיבי התנהגותי

כולל טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) וטיפול התנהגותי לא קוגניטיבי (NBT). על פי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי (APA), אחד הספקים המובילים של טיפול התנהגותי קוגניטיבי ברחבי העולם, ישנן צורות מסוימות של CBT.

כל סוג של טיפול קוגניטיבי התנהגותי נוקט בגישה שונה

אך כולם מתייחסים לדפוסי החשיבה הבסיסיים התורמים למתח נפשי. דוגמא טובה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי היא כאשר מטפל CBT מציג ללקוח בהדרגה גירויים או מצבים המעוררים תגובות שליליות.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול לאתגר את מחשבותיך ולשנות את האמונות הבסיסיות שלך

מה שעלול להוביל להפחתת חרדה ומעורבות חברתית גדולה יותר. אחת הדרכים בהן מתרגלים בטיפול קוגניטיבי יכול לעזור ללקוחותיהם לשנות את הלך הרוח שלהם היא להשתמש בגליונות עבודה CBT כדי לשנות את ניטור החשיבה והשיטות שלהם. טיפולים התנהגותיים קוגניטיביים (CBT) עוזרים לאנשים לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגות מזיקים או לא יעילים על ידי החלפתם במחשבות מדויקות יותר או בהתנהגויות פונקציונליות. זה יכול לעזור לאדם להתמקד כיצד לפתור בעיות עכשוויות ולשנות תגובות שליליות למצבים לא נעימים, ולאלה העוסקים בהן ניתן לסייע בבעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה, דיכאון או הפרעות חרדה.

דילוג לתוכן