ניתוח עפעפיים – Blepharoplasty

ד"ר אנדרי אופק הינו סגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית מרכז רפואי אסף הרופא (שמיר). בקליניקה של ד"ר אופק אנחנו מטפלים במגוון רחב של טיפולים.  ניתוח עפעפיים הינו אחד הטיפולים הנפוצים.

Blepharoplasty   לפני הניתוח:

הערכה לפני הניתוח צריכה לכלול היסטוריה רפואית ועיניים יסודית, יחד עם בדיקת עורית ועיניים מפורטת. יש לעורר תסמינים של יובש בעין יבש לפני הניתוח, מכיוון שהם מתואמים ישירות עם סיבוכים לאחר הניתוח. בבדיקה גופנית יש לקחת בחשבון את תנוחת הגבה, פטוזיס העפעף, תנוחת העפעף התחתון והקרנת הלחיים. ניתן לבצע Blepharoplasty על ידי גישות אופרטיביות רבות. סקירה זו מדגישה את כריכת Blepharoplasty העליונה הרגילה לעור בלבד וכריתה או מיקום מחדש של שומן שמרני בעפעף התחתון. 

ניתוח עפעפיים

ניתוחים פלסטיים בעיניים עוסקים בעיקר בהפרעות בעפעף, במנגנון הדמעות, במסלול ובניתוחים קוסמטיים. בעבר, המנתח הפלסטי הממוצע בעיניים התמקד בעיקר בתחומי התפקוד, כאשר מעט מנתחים גילו עניין בניתוחים קוסמטיים. מגמה זו משתנה בהדרגה, וכיום, רוב מנתחי הפלסטיק בתחום העיניים מבצעים ניתוחים קוסמטיים ורבים מתמחים בתחום עיסוק זה.

העין היא מרכיב חשוב באסתטיקה בפנים, ובלופרופלסטיקה יכולה למלא תפקיד חיובי חיוני בהרמוניה בפנים ובתפיסת ההזדקנות. Blepharoplasty הוא אחד ההליכים הקוסמטיים בפנים הנפוצים ביותר. תסמינים כמו עיניים עייפות למראה, עודפי עור, עפעפיים צנועים או עיגולים סביב העיניים עשויים להפיק תועלת מבלוטת פלסטיקה.  ניתן לשלב זאת גם עם הליכי התחדשות פנים ועור אחרים כגון הרמת מצח או אמצע הפנים, לייזרים או עור כימי מתחדש.

סקירה של טכניקות בליפרופלסטיקה של העפעפיים העליונים והתחתונים.

 

יש להעריך את העפעפיים התחתונים על עודף העור ובקע שומן, המופיע בדרך כלל כריצות שומן מדיאליות, מרכזיות ורוחביות. שומן העפעפיים התחתונים הופך בולט יותר בסבך הדם

דילוג לתוכן