טיפולי חנייכים חשובים במיוחד.

טיפול במחלות חניכיים בין אם הטיפול במחלות חניכיים אינו ניתוחי או כירורגי תלוי בשלב המחלה, במצב רקמת החניכיים ובשיניים ובבריאות הכללית שלך.

כיצד מטפלים במחלות חניכיים? 

מחלות חניכיים מטופלות במגוון דרכים בהתאם לשלב המחלה, כיצד ייתכן שהגבת לטיפולים קודמים ובריאותך הכללית. לאחר הערכה חניכית יסודית, ההמלצות לטיפול נעות בין טיפולים שאינם ניתוחיים ועד לניתוחים כירורגיים. גישות שאינן כירורגיות שולטות בצמיחת חיידקים. 

הליכים כירורגיים משחזרים את הרקמות המקיפות ותומכות בשיניים.

מהי מחלת חניכיים?

 רופא שיניים בודק מחלות חניכיים

מחלת חניכיים מתחילה כדלקת ברקמת החניכיים הנגרמת מעודף חיידקים. 

בשלבים הראשונים שלה, זה נקרא דלקת חניכיים . תסמינים של דלקת חניכיים כוללים: 

  1. חניכיים רכות 
  2. נפיחות
  3.  אדמומיות של רקמת החניכיים
  4.  נסיגת חניכיים 
  5. היווצרות מרווח בין רקמת החניכיים לשיניים

מהי מחלת – דלקת חניכיים?

רובד מצטבר באזורים בהם השיניים פוגשות את החניכיים וגורם לדלקת. הסימנים המוקדמים ביותר מדממים בזמן צחצוח ואדמומיות. עם זאת, לא מורגש כאב. השלב הבא הוא נפיחות בחניכיים. זה נקרא דלקת חניכיים. בהדרגה המסטיק מתנתק מהאמייל שחושף את השורש וגורם לכיס, שמתמלא ברובד. בסופו של דבר הכיס נעשה עמוק יותר עד שהדלקת מגיעה לעצם, ואז אט אט נהרסת. העצם יכולה להיהרס עד כדי כך שהשן משתחררת ואף עשויה לנשור. זה נקרא פריודונטיטיס.

חולים יכולים להפיק תועלת מפגישה עם רופא שיניים מומחה הנקרא פריודונט, המטפל במחלות חניכיים מתקדמות יותר או בבעיות חניכיים ספציפיות. פריודונט עבר השתלמויות בשימוש בטכניקות מיקרו-כירורגיות לטיפול בחניכיים שהוא אינטנסיבי יותר ועשוי להיות מעבר לתחום של שיניים או רופא שיניים כללי בשל הקשיים הטכניים הכרוכים בכך. 

מעבר לאתר בי דנטל >

דילוג לתוכן